2777
2789

کی بلده با هوش مصنوعی کار کنه؟ میتونید یه کمکی به من بکنید؟ میخوام یه طرح درس گروهی به روش تلفیقی بنویسم بهم گفتن باید بزنم داخل هوش مصنوعی اگه عکس بفرستم میتوتید بزنید داخل هوش مصنوعی ن

جوابش و برام بفرستید؟؟؟.


تا هروقت بخواید دعاتون میکنم

گوشی ام نمیتونم هوش مصنوعی نصب کنم نصب نمیشه

بچه ها بعد مدت ها جاریمو دیدم، انقدررررر لاغر شده بود که اولش نشناختمش!
پرسیدم چیکار کرده که هم هرچیزی دوست داره میخوره هم این قدر لاغر شده اونم گفت از اپلیکیشن زیره رژیم فستینگ گرفته منم زیره رو نصب کردم دیدم تخفیف دارن فورا رژیممو شروع کردم اگه تو هم می‌خوای شروع کن.

میخوام یه طرح درس تلفیقی گروهی به روش تلفیقی بهم بده از هدیه های آسمان پایه چهارم و پنجم و ششم

خب الان من چیکار کنم تو بگو انجام بدم کلی هوش مصنوعی سراغ دارم

رفتم چون هرگز ازم نخواستی بمونم😐💔✨️

در ادامه، یک طرح درس تلفیقی گروهی به روش تلفیقی برای پایه‌های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی با موضوع دهه فجر از کتاب هدیه‌های آسمان آورده شده است. این طرح به‌صورت کامل، دقیق و ریز به ریز نوشته شده و با تلفیق چند درس دیگر نیز همراه است.



---


🟨 طرح درس تلفیقی گروهی به روش تلفیقی


عنوان درس: دهه فجر؛ هدیه آزادی


پایه: چهارم، پنجم و ششم ابتدایی

موضوع: آشنایی با مفهوم آزادی، فداکاری و ایثار در انقلاب اسلامی ایران از منظر دینی و ملی

مدت زمان آموزش: ۹۰ دقیقه (دو جلسه ۴۵ دقیقه‌ای)

تعداد فراگیران: در قالب گروه‌های ۴ یا ۵ نفره

منبع اصلی: هدیه‌های آسمان

منابع تلفیقی: فارسی، مطالعات اجتماعی، قرآن، هنر



---


✅ اهداف آموزشی


🎯 اهداف کلی:


آشنایی با ارزش‌های انقلاب اسلامی از منظر آموزه‌های دینی


ایجاد علاقه و انگیزه در دانش‌آموزان برای شناخت ایثارگران و شهدا


درک اهمیت آزادی، استقلال و عدالت در جامعه اسلامی



🎯 اهداف جزئی:


شناخت نمادها و شعارهای انقلاب


درک نقش رهبری امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب


شناخت پیوند ارزش‌های اسلامی با مفاهیم انقلابی


پرورش روحیه‌ احترام به وطن، ایثار و همبستگی دینی



🎯 اهداف رفتاری (سطح یادگیری بلوم):


سطحانتظار رفتاری


دانشیبتواند ۲ شعار مهم انقلاب و نام امام خمینی (ره) را ذکر کند.

مهارتیبتواند در گروه، یک پوستر از دستاوردهای انقلاب طراحی کند.

نگرشیعلاقه و احترام به آرمان‌های انقلاب را در گفتار و رفتار نشان دهد.




---


🧰 وسایل کمک‌آموزشی:


کلیپ از سخنرانی امام (ره)، سرودهای انقلابی، پوستر دهه فجر، حدیث مرتبط، قرآن، رنگ، کاغذ رنگی، ماژیک، وایت‌برد، کارت‌های سوال



---


🧩 مراحل تدریس به روش تلفیقی


🟠 بخش اول: مقدماتی (فعال‌سازی ذهن)


زمانفعالیت معلمفعالیت دانش‌آموز


۱۰ دقیقهپخش سرود «الله اکبر»، پرسش: چرا این سرود برای انقلاب بود؟گوش دادن، مشارکت در بحث




---


🔵 بخش دوم: ارائه درس (محتوای اصلی)


زمانفعالیت معلمفعالیت دانش‌آموزروش


۱۵ دقیقهخواندن حدیث پیامبر: «حب‌الوطن من الایمان»، تبیین ربط حدیث با انقلابگوش دادن، بیان نظر درباره حدیثبحث هدایت‌شده

۱۵ دقیقهپخش کلیپ کوتاه از ورود امام خمینی (ره) + توضیح دستاوردهای انقلابمشاهده، پاسخ به پرسش‌های معلمتدریس ترکیبی (نمایشی، تصویری، بیانی)




---


🟢 بخش سوم: فعالیت گروهی


زمانفعالیت معلمفعالیت گروه‌هاابزارخروجی


۲۵ دقیقهتقسیم دانش‌آموزان به ۵ گروه:   

۱. گروه شعارهای انقلابی    

۲. گروه نقاشی از صحنه‌های انقلاب    

۳. گروه ساخت روزنامه‌دیواری    

۴. گروه داستان‌نویسی از زبان یک کودک در انقلاب    

۵. گروه خوانش حدیث و معنی آنهر گروه فعالیت مشخص را انجام داده و ارائه می‌دهدکارت فعالیت، وسایل هنری، برگه، قرآنپوستر، داستان، نقاشی، شعر انقلابی 




---


🔴 بخش چهارم: جمع‌بندی و ارزشیابی پایانی


زمانفعالیت معلمفعالیت دانش‌آموزان


۱۵ دقیقهارائه بازخورد به فعالیت‌ها، پرسش ارزشیابی: 



امام خمینی (ره) چه کسی بود؟


چرا مردم انقلاب کردند؟


شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» یعنی چه؟ | پاسخ به سوالات، بازگویی آموخته‌ها، تشویق گروه‌های فعال |




---


📌 تکلیف درسی


نوشتاری: بنویس اگر در زمان انقلاب بودی، چه کاری برای کشورت انجام می‌دادی؟


هنری: طراحی یک پوستر با موضوع «ایران آزاد»


خانوادگی: گفت‌وگو با یکی از اعضای خانواده درباره خاطراتشان از دهه فجر و ثبت آن




---


🔗 تلفیق با سایر دروس


درسنوع ارتباطمصداق


فارسیانشایی، ادبیداستان‌نویسی از زبان یک کودک انقلابی

قرآنمفهومیحدیث «حب‌الوطن من‌الایمان» + آیه «وَ أَعِدّوا لَهُم ما استَطَعتُم»

مطالعات اجتماعیتاریخیبررسی وقایع مهم سال ۱۳۵۷

هنرخلاقانهطراحی پوستر و نقاشی از جشن پیروزی انقلاب




---


📊 ارزشیابی نهایی


نوعروش


توصیفیمشاهده مشارکت دانش‌آموزان در گروه

کلامیپرسش و پاسخ درباره مفاهیم مطرح‌شده

عملکردیارزیابی محتوای پوسترها، داستان‌ها و فعالیت گروهی

رفتاریبررسی همکاری، احترام، خلاقیت و روحیه جمعی دانش‌آموز




---


✅ نتیجه‌گیری نهایی:


در این طرح درس، دانش‌آموزان ضمن شناخت عمیق‌تری از مفاهیم دینی، با ارزش‌های انقلابی نیز آشنا شده، مهارت‌های گروهی، خلاقیت هنری و روحیه ملی خود را تقویت می‌کنند.



---




ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2790
2778
2791
2779
2792