2789

❤️ هوالحبیب

قــوی کـن منِ دل مُـرده را به زنـدگی

که مُرده ام منِ مسکین به زندگی صد بار


کـسی که یاد کـند در دعـای خیـر مـرا

به فضلِ خود همه حاجات او به خیر برآر


🪴

با نام یادش

نمیدونم از کجا شروع کنم، آنقدر نعمت های خوبِ پنهانی داریم که جای گلایه برای انسان نمیذاره، از طرفی هم آنقدر حسرت داریم، آنقدر در سختی به سر می بریم که این حسرت ها، نعمت های بزرگِ پنهان رو مثلِ یک سیل با خودش می بره و نابودش می کنه.

این سیل خروشان، امیدِ آدم رو میگیره. امید هم که نباشه، انگیزه که نباشه، آدم نه دست و دلش به کتاب و مطالعه می ره که مثلا بر فرض محال در آینده فردی تاثیرگذار باشه، و نه جرات میکنه دار و ندارشو بفروشه و یه کسب و کار راه بندازه. چون هر هر مسیر علاوه بر امکانات، امید و انگیزه بهترین و بزرگ ترین و اصلی ترین محرکِ اون مسیره. مثل بنزین برای خودرو.....شما بهترین ماشین رو هم که داشته باشی، اگه بزنین نداشته باشی نمی تونی باهاش دور بزنی....

حقیقتا زندگی با این همه امکانات و رفاهیات نِسبی که برای ما داره، کم کم رنگ اصلیشو به ما نشون میده، نام این رنگ رو «پوچیِ مطلق» بذاریم خیلی بهتره.

هر چند نگاهِ توحیدی این مورد رو انکار و یا حداقل تعدیل میکنه، ولی راهکار مناسبی هم ارائه نمیده؟/میده؟!

در مورد این «پوچیِ مطلق» با اساتید بزرگ کمی حرف زدم، ایشون هم پاسخ هایی دادن، ولی نهایتا فرمودن که علاج و راهکاری ندارن و یا بطور کامل به نتیجه ای خاص نرسیدن🥲 شما اگر راهکاری دارید، بفرمایید.


#دل_مرده

نی‌نی سایتی‌های عزیز

دنبال یه جای مطمئن برای یاد گرفتن نکات بارداری، نگهداری نوزاد، تربیت کودک و بهبود رابطه با همسر هستی؟

توی کانال "بله" ما هر روز:

✅ نکات کاربردی مادر و کودک

✅ آموزش‌های تربیتی

✅ توصیه‌های روانشناسی خانواده

✅ ایده‌های رشد و بازی با کودک

✅ مطالب سلامت زنان و بارداری

و کلی مطلب جذاب دیگه منتشر می‌شه...

به جمع ما بپیوند و از این محتوای  کاربردی استفاده کن.  🌷

««حس کردنی ست قصه ی عشقم نه گفتنی»»ای قاصر از حکایتِ حُسنَت بیانِ من🌱🙏🏻 ممنون که خوندین.




در خواب دیدم دلبر دُر دانهات بودم
شمعِ فروزان بودی و پروانهات بودم

با شـانههـای بیقرار و لشگر اشـکم
در پیچ و تاب انحنای شانهات بودم

در خواب دیدم نیمه شب در حالت مستی
با جان و دل لب بر لب پیمانهات بودم

مهمان نوازی را به جـا آورده بـودی تو
ناخوانده مهمانی به کنج خانهات بودم

در خواب دیدم نیت صیاد چشمت را
صیدانهی بی بند و دام و دانهات بودم

آبـادی دسـتت پناهم بود، جانم بود
سقف فـرو افتـاده و ویـرانهات بودم

شیرینترین لیلای دوران بودی و من هم
مـجنونترین فـرهـادِ، در افسانهات بـودم


🙏🏿🙏🏿🙏🏿

هرگز گره ام از علمت واشدنی نیس،غیر از تو کسی در دل من جاشدنی نیس،از نوکر بد هم ک بپرسند بگوید،ارباب ب خوبی تو پیدا شدنی نیس🖤

درود

بنظرم کمی کلی فرمودید.

آیا ماهیت زندگی پوچی ست؟ یا صرف نبود امیدوانگیزه آدمی به پوچی میرسه؟

اگر ماهیت زندگی پوچی ست آیا امید و انگیزه معنا داره؟

آیا دیگران انگیزه دارند یا صرفا دست آویزی برای چنگ زدن و اتصال به زندگی؟؟

این امید و انگیزه درونی ست یا بیرونی؟؟ مطلق است یا نسبی؟؟

و فراموشی کیمیاست...

درودبنظرم کمی کلی فرمودید.آیا ماهیت زندگی پوچی ست؟ یا صرف نبود امیدوانگیزه آدمی به پوچی میرسه؟اگر ما ...

حوصله ی شرح قصه نیست بانوی بزرگوار🥲


من پریشان تر از آنم که تو می پنداری....🥲


در یک فرصت مناسب باید با شما صحبت کنم، شاید راهکار رو میدونید شما.

حوصله ی شرح قصه نیست بانوی بزرگوار🥲من پریشان تر از آنم که تو می پنداری....🥲در یک فرصت مناسب باید ب ...

البته چون تاپیک باز بود و در پایان کسب نظر فرموده بودید بنده پاسخ دادم

در غیر اینصورت مصدع نمیشدم!!!


و فراموشی کیمیاست...

البته چون تاپیک باز بود و در پایان کسب نظر فرموده بودید بنده پاسخ دادمدر غیر اینصورت مصدع نمیشدم!!!

راهکار ندادین که به من.

ابهامات منو زیاد تر کردین.😅😅

ولی واقعا در فرصت مناسب در این مورد حتما صحبت میکنم با شما.😅😅

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2829
2791
2779
2792
پربازدیدترین تاپیک های امروز