2777
2789

بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

چون زن لطیف ومهربون واحساساتیه وهمیشه منطقی نمیتونه باشه دسته خودش نیست برای بهم ریختگیهورمونا یا پریودی وحاملگی یا یکسری شرایط احساساتی میشه و روی تصمیماتش تاثیر میزاره که گاهی غلط تصمیم بگیره یا گول بخوره واسه این شهادت زن نصف مرده البته بعصی از مرذاهم خیلی عاقل وبالغ نیستن ولی به طور کلی حکم اینه وکسی که شهادت میده باید عاقل وبالغم باشه وبه نسبت یک اقا بالغ ویک خانم بالغ فقط به دلیل احساساتی بودن خانم ومیشه بازیش داد شهادت مرد محکم نر محسوب میشه 

چون زن لطیف ومهربون واحساساتیه وهمیشه منطقی نمیتونه باشه دسته خودش نیست برای بهم ریختگیهورمونا یا پر ...

درسته که زن‌ها گاهی در موقعیت‌های خاصی مثل پریود یا بارداری دچار مشکلات احساسی می‌شن، ولی این ویژگی‌ها باعث نمی‌شه که نتونن درست فکر کنن یا شهادت بدن. علم امروز ثابت کرده که زن‌ها هم مثل مردها قدرت تجزیه و تحلیل دارن و حتی در بعضی شرایط تصمیم‌های دقیق‌تری می‌گیرن. ضمن اینکه در قرآن هم فقط در موارد خاصی مثل مسائل مالی این حکم هست، اونم با دلایل فقهی خاص زمان خودش. بنابراین نباید با یک ویژگی طبیعی و انسانی مثل احساسات، ارزش حرف و قضاوت زن رو زیر سوال برد. همه‌ انسان‌ها—چه زن چه مرد—باید بر اساس توانایی فردی‌شون سنجیده بشن، نه جنسیت‌شون.



سلام شبتون بخیر...منبع این حرفتون رو می فرمایید؟!کجا نوشته که پیامبر با خانم ۹ساله ازدواج کردند؟!

شما آیا دلیل محکمی دارید که بگید عایشه سن بیشتری داشته؟


اگر منظورتون خانم عایشه هست، برخلاف چیزی که ادعا میشه، ایشون هنگام ازدواج و طبق گزارشات تاریخی ۲۰ سا ...

عزمزمه هیچ جا این موضوع ثابت نشده که عایشه ۲۰ سالش بوده.

برخی روایات میگن ۸ تا ۹

برخی میگن ۱۳ تا ۱۵

برخی هم ۱۷ تا ۲۰

ضمنا در رابطه با حرف اول شما، که امیدوارم مغرضانه نبوده باشه...شهادت یک زن نصف مرد نیست، بلکه برای یک واقعه شهادت دو زن یا یک مرد کفایت می‌کنه...این هم به دلیل این هست که تا همین چند سال قبل خانم ها عموما کمتر در اجتماع بودن و امکان اینکه قتل یا جرم دیگه ای در اجتماع رو شاهد باشن خیلی کمتر بوده و باید برای جلوگیری از خطای فراموشی یا حذف و اضافه بیجا، دو خانم شاهد می بودن... هرچند که نظر شخص بنده هم این هست با توجه به شرایط کنونی جامعه و افزایش حضور خانم ها در اجتماع،کمی قوانین حقوقی تغییر داده بشه

پیامبر و عایشه هنگام ازدواج هر دو چند سال سن داشتند؟


عرض سلام و ادب

سن پیامبر(صلی الله علیه و آله) هنگام ازدواج با عایشه حدود 53 تا 55 سال بوده است. در مورد سن عایشه هر چند برخی تلاش دارند بنابر دلایل و انگیزه های مختلف عایشه را خردسال معرفی کنند، ولی بررسی گزارشات تاریخی ثابت می کند عایشه هنگام ازدواج حدود 20 سال یا بیشتر داشته است.

بخاری در کتاب تفسیر خویش حدیثی را از عایشه نقل نموده، که در آن می‌گوید: هنگام نزول آیه "بل الساعه موعدهم و الساعه ادهی و امر" که جزء سوره "القمر" به حساب می آید، من "جاریه" ای بودم و بازی می‌کردم. (1) لفظ "جاریه" در زبان عرب به معنی دوشیزه آمده است. کتاب های تفسیر و حدیث می گویند: این آیه هشت سال قبل از هجرت پیامبر به مدینه نازل شده است. اگر سن عایشه را هنگام نزول این آیه ده ساله فرض کنیم، سن ایشان هنگام ازدواج باید در حدود بیست باشد.

علاوه بر این بر اساس روایت های معتبر تاریخی اهل سنت، "اسماء" خواهر بزرگ عایشه ده سال از او بزرگتر بوده است. (2) منابع معتبر تاریخ گزارش می دهند که اسماء در سال هفتاد و سوم هجری در صد سالگی بدرود حیات گفت. (3) اگر اسماء در سال هفتاد و سوم هجری صد ساله بود، پس عمر او هنگام هجرت باید بیست و هفت و یا بیست و هشت باشد. بر اساس این روایت تاریخی اگر عمر اسما در اثنای هجرت بیست و هفت و یا بیست و هشت باشد، عایشه در آن زمان باید هفده ساله و یا هجده ساله باشد. اگر عایشه در سال اول و یا دوم هجری ازدواج نموده باشد، باید عمر ایشان در اثنای ازدواج هجده و یا بیست باشد.

ابن هشام از اولین نگارندگان سیرت پیامبر معتقد است که عایشه از نخستین پیروان محمد (صلی الله علیه و آله) و از کسانی که در سال های نخست اسلام، ایمان آورده بودند. (4) برای پذیرش دینی باید کودکی حداقل بتواند راه برود و حرف بزند. پس اگر عایشه در سال اول بعثت پیامبر سه ساله و یا پنج ساله بوده، پس هنگام ازدواج باید حد اقل شانزده و یا هجده ساله باشد. ابن هشام می گوید که عایشه بعد از هجده نفر ایمان آورده است.(5) بر مبنای سخن ابن هشام،سن عایشه هنگام ازدواج باید در حدود شانزده تا بیست سال باشد.

 

پی نوشت ها:

1. فتح الباری، شرح صحیح بخاری، قاهره، مصر، المکبه السلفیه، 1407ق، ج8، ص486.

2. ذهبی، سیر اعلام النبلاء، موسسه الرساله، بیروت، لبنان، 1992م. ج2، ص 289. ابن کثیر، البدایه والنهایه، دارالفکر العربی، مصر 1933م. ج8، ص 371.

3. البدایه و النهایه، ج8، ص372. 4. ابن هشام، السیره النبویه، مکتبه الریاض الحدیثه، الریاض، المملکه العربیه السعودیه، ج 1، ص 234.

5. همان، ص 271.

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2790
2778
2791
2779
2792