2777
2789
عنوان

تفسیر این ایه از قران کسی بلده

406 بازدید | 20 پست

ایه ی 47 سوره ی بقره.وتقوا  یوما لا تجزی نفس عن نفس شیا ولا یقبل منها شفائه ولایوخذ منها عدل ولاهم ینصرون.  

بی زحمت اگه کسی تفسیرش میدونه بهم کمک کنه

یاالله

برو گوگل بنویس ترجمه بعد آیه را بزن در میاد 

خیلی وقته حرفهای دیگران اذیتم نمیکنه میخوام سال 99 پر رو، پوست کلفت،و بیخیال زندگی کنم اما میخوام رک باشم جواب بدم مظلوم نباشم  و خودخوری نکنم💪💪💪💪  

بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

سرچ کن تفسیر المیزان و تفسیر اقای قرایتی از همه بهتر و واضح تره

زیرکانه ترین راه برای تسلط بر هر جامعه تحقیر و محدود کردن زنان آن جامعه است زیرا زنان اسیر دیگر قادر نخواهند بود انسانهایی آگاه و آزادیخواه پرورش دهند . سیمون دوبوار

ترجمه با تفسیر فرق داره ها . کدومشو میخوای ؟

زیرکانه ترین راه برای تسلط بر هر جامعه تحقیر و محدود کردن زنان آن جامعه است زیرا زنان اسیر دیگر قادر نخواهند بود انسانهایی آگاه و آزادیخواه پرورش دهند . سیمون دوبوار

معنیش واضحه فک نکنم تفسیرپیچیده ای داشته باشه

شفاعت کسی درحق کسی قبول نیست درعوض بخشش گناهانم چیزی رو قبول نمیکنن یعنی میخوادبگه فقط خودتونید و اعمالتون نجات دهنده ای ندارین

یاعلی

سلام


در لینک زیر تفسیرش هست.برو تفسیر همون آیه


http://quran.anhar.ir/tafsirfull-7995.htm

بِسمِ الله الرَحمنِ الرَحیم.یا هُو یا مَن لا هُو اِلّا هُو 1- نی نی یار 5 گفتن بدون اجازه من درخواست دوستی هیچ خانمی رو قبول نکن (نی نی یار 5 بسیار لطف کردن و متشکرم.کاش این دستورو سالها پیش میدادن و راحت شدم از شر بعضیا که با دروغ و کلک میومدن خصوصیم)2- استارتر هر تاپیکی راضی به حضور من نیست پستمو ریپلای کرده بگه برو بیرون3- درسته اسم کاربریم جوانمرده اما فانتزیمه و اصلا آدم خوبی نیستم و شاید در دنیا بدتر از من آدمی نباشه 4- بیسوادم و هیچی هم بارم نیست پس نه سوال اقتصادی بپرسید نه بورسی.به اسمم هم تاپیک نزنید چون تاپیک زدن به اسم آقایون و تگ و حرف زدن با آقایون در سایت ممنوع هست و هر جا دیدید کاربری به اسم من تاپیک زده تاپیکش رو گزارش بزنید و نذارید منو گنده کنن.هیچ کاربری رو در سایت بزرگ و شاخ نکنید.اینجا یه فضای مجازیه و جاییه برای تبادل نظر نه بزرگ و شاخ کردن کاربرانی که معلوم نیست در دنیای واقعی کی هستن و چیکاره اند.در عنوان تاپیکامم اسممو مینویسم که هر کی خواست بیاد و اکثر مواقع هم قفل میکنم چون دلم میخواد و تاپیک خودمه  حضور و عضویتم اینجا به هیچ کسی ربطی نداره و پاسخگوی هیچ احدالناسی نیستم جز نی نی یارها و خانم تهرانی و یه مسئله شخصیه همچنان که عضویت شما در سایتها و شبکه های اجتماعی دیگه به من و دیگران ربطی نداره.وقتی سایت در بدو عضویت گزینه مرد هم داره پس کاسه داغتر از آش نشو.میتونی به نی نی یارها و مسئولین سایت بگی گزینه عضویت مردان رو برداره.اگه مزاحمتی ایجاد کردم یا کلاهبرداری و حق کسی رو خوردم، نی نی یار سهله به هر ارگان یا سازمان و پلیس فتا برو شکایت کن.سایت اسمش بارداریه اما کم اهمیت ترین مسئله در سایت بارداری و بچه داریه و جدیدا هم سایت پُر شده از تاپیک بورس،سهام و نمیدونستم این همه وارن بافت داریم تو سایت  جوانمرد به امید خدا روز به روز ثروتمندتر و قدرتمندتر.مغرور باش تو جز خدای یکتا به هیچ کسی نیازی نداری

به نظرم در مورد روز قیامته.روزی که شفاعتی از گناهکاران پذیرفته نمیشود...و به آنها یاری رسانده نمیشود در آن روز

به سراغ من اگر می آیی ای مهربان چراغ بیاور و یک دریچه که از آن به ازدحام کوچه خوشبخت بنگرم

این آیه روز قیامت رو میگه که سزای عمل هرکسی داده میشه و کسی به جای دیگری عذاب نمیشه.هر کس نتیجه عمل خودش رو میبینه.شفاعتی از کسی قبول نیست که منظور کافران هستند نه مومنین.همچنین پول و ...هم فایده ای نداره و از کسی گرفته نمیشه به جبران گناهانش.کسی یاری نداره متظور کافران اند مگر مومنان که خدا یارشان هست و شفاعت درباره آنها قبوله

سخت است فهماندن نکته ای به کسی که منافعش در نفهمیدن است.......دیندار آن است که در کشاکش بلا دیندار بماند وگرنه در هنگام راحت و فراغت و صلح و سلم چه بسیارند اهل دین، آنجا که شرط دینداری جز نمازی غراب وار و روزی چند گرسنگی و تشنگی و طوافی چند برگرد خانه ای سنگی نباشد....

سلام هرکس یک دعا نویس خوب خوب میشناسه  خواهشا به هرکس دوست دارین قسم معرفی کنید خدا گره مشکلات شماها رو هم باز کنه برام تو خصوصی بفرسته خواهشا هر کس میدونه بیاد خصوصی فقط

برگزیده تفسیر نمونه - آیت الله مکارم

(آیه 48) در این آیه، قرآن بر خیال‌های باطل یهود خطّ بطلان می‌كشد زیرا آن‌ها معتقد بودند كه چون نیاكان و اجدادشان پیامبران خدا بودند آن‌ها را شفاعت خواهند كرد، یا گمان می‌كردند می‌توان برای گناهان فدیه و بدل تهیّه نمود همان گونه كه در این جهان متوسّل به رشوه می‌شدند.

آیه می‌فرماید: «و از روزی بترسید كه كسی مجازات دیگری را نمی‌پذیرد» (وَاتَّقُوا یَوْمًا لاَ تَجْزِی نَفْسٌ عَنْ نَفْس شَیْـًا).

 «و نه از او شفاعت پذیرفته می‌شود» (وَ لَا یُقْبَلُ مِنْهَا شَفَاعَةٌ).

 «و نه غرامت از او قبول خواهد شد» (وَ لَا یُؤْخَذُ مِنْهَا عَدْلٌ).

 «و نه یاری می‌شوند» (وَ لاَ هُمْ یُنْصَرُونَ).

خلاصه حاكم و قاضی آن صحنه كسی است كه جز عمل پاك را قبول نمی‌كند. در آیه 88 و 89 سوره شعراء می‌فرماید: «در آن روز كه مال و فرزندان سودی نمی‌بخشد، مگر كسی كه با قلب سلیم به پیشگاه خدا آید.»

در حقیقت، آیه فوق اشاره به این است كه در این دنیا چنین معمول است كه برای نجات مجرمان از مجازات از راه‌های مختلفی و ارد می‌شوند: گاه كسی جریمه دیگری را می‌پذیرد و آن را ادا می‌كند. اگر این معنی ممكن نشد متوسّل به شفاعت می‌گردد و اشخاصی را بر می‌انگیزد كه از او شفاعت كنند. باز اگر این هم نشد سعی می‌كنند كه با پرداخت غرامت خود را آزاد سازند.

اینها راه‌های مختلف فرار از مجازات در دنیاست، ولی قرآن می‌گوید اصول حاكم بر مجازات‌ها در قیامت به كلّی از این امور جداست، تنها راه نجات، پناه بردن به سایه ایمان و تقوا و استمداد از لطف پروردگار است.

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2790
2778
2791
2779
2792