چرا تو مدارس یک الگوی منظم وجود داره و یک دیدگاه منظم که این یک اصل اشتباهی هست
حالا به چه شکل
یک مورخ دیدگاه متفاوتی نسبت به جهان داره یا یک جامعه شناس بر اساس دیدگاهی تببین های جامعه شناسی رو مورد مطالعه قرار میده یا یک روان شناس بر اساس دیدگاه متفاوتی میاد روان و رفتار های انسان رو مورد مطالعه قرار میده که با دیدگاه بقیه متفاوته
در مدارس هم باید دیدگاه آموزش داده بشه نه اینکه ما بیایم جای مورخان و جامعه شناسان و دکتر های فیزیکی و روانی رو بگیریم نه
مثلا چرا یک تاریخ دان یک سری شواهد براش مهمه یکسری شواهد نه در حالی که برا ما مهمه چون دیدگاه تاریخ دانی نداریم ما و این باعث بداهه گویی ما میشه
و ما اگه دیدگاه آموزش ببینیم اگه کسی مثلا راجب جامعه شناسی و رفتار آدما بداهه و یک چیز من در آوردی بگه متوجه بشیم
الان مثلا میگن قدمت سنگ های بالای اهرام مصر بیشتر از قسمت پایین هست یک فردی که دیدگاه نداره دلایل اشتباهی میاره در حالی نه خودش فک میکنه درسته و مورخان گیجن که تا حالا نفهمیدن
اکثرا هم بداهه گویی زیاده
ولی این درست نیست و باعث خطا تو جامعه و دخالت افراد بی علم تو مسائل میشه
دکتر اکبر سلطانی